Med Internet Fjernsupport har du altid din egen IT-Supporter lige i nærheden. Det er en smart, sikker og billig måde at få løst mange basale PC udfordringer på.

Hvad enten du er privatperson eller virksomhed, vil du løbende komme ud for irriterende udfordringer med computeren, som du enten bare affinder dig med, eller bruger en masse unødig tid på selv at afhjælpe. Sådan behøver det ikke at være!

Internet Fjernsupport går i sin enkelhed ud på, at IT-Supporteren midlertidigt overtager styringen af den pågældende PC via internettet. Hermed kan computeren betjenes som om IT teknikeren sad foran den. Du kan endda selv følge med på skærmen, imens computeren serviceres! Det kræver grundlæggende blot at Windows kan starte op og man har en nogenlunde hurtig og stabil internet adgang.

Med Fjernsupport slipper man for at skulle vente på besøg af en tekniker, betale kørepenge eller ligefrem undvære computeren i flere dage, mens den er på værksted. Det er en hurtig, sikker og billig afhjælpning af småproblemer og diverse rutineopgaver.

Internet Fjernsupport egner sig primært til opgaver ala oprydning/rens, hastighedsoptimering, driver & program installationer / opdateringer, herunder Microsoft Office / Microsoft 365, OneDrive, Browser (Chrome/Edge) og ny E-mail opsætning samt virus/spyware småproblemer o.lign. Mere komplekse/konkrete problemer kan sjældent hurtigt løses som rutine/paratviden via Fjernsupport. Mange opgaver kan oftes løses indenfor en time.

Sådan kommer du i gang:

  1. Kontakt os via kontaktformularen for at fortælle om opgaven og aftale tid.
  2. Herefter henter og kører du et Fjernsupport program på den/de computere der skal afhjælpes.
    (For løbende & administrator opgaver anbefales versionen som skal installeres og som kræver registrering (gratis version).
    Til enkeltstående/simple opgaver kan den mere enkle ‘Quick Support’ benyttes (denne har dog ikke administrator adgang, hvilket typisk er nødvendigt for at tilgå indstillinger/konfiguration osv. i Windows/Office mv.)
  3. Når programmet køres vil det generere et Computer-ID samt PIN kode, som så oplyses til IT-Supporteren for adgang.
  4. IT-Supporteren får så midlertidig adgang til din PC (spejling af din skærm) indtil sessionen afbrydes.

Der kræves en stabil internet forbindelse på min. 10/5Mbit (og helst hurtigere)

Det er også muligt at have Fjernsupport programmet på medarbejdernes computere, så der dermed altid er hurtig adgang til kyndig IT-support.

Senest opdateret den 27. september 2023